Lectura – regăsirea mea

de Andreea Ologu, clasa a XII-a B

Lectura constituie unul dintre cele mai importante aspecte în viața unui adolescent. La această vârstă, individul se află în formare, descoperă ceea ce îi place și ce nu agreează, ceea ce îl definește sau nu. Consider că lectura reprezintă unul dintre modurile favorabile prin intermediul cărora o persoană se poate descoperi.

Pentru mine, lectura nu se reduce la o activitate realizabilă cu scopul umplerii timpului. Este mai mult decât o succesiune de pagini întoarse în tăcere, mai mult decât o simplă cale de evadare. Este eliberare. Este vindecare. Este o formă de a respira atunci când lumea reală pare prea zgomotoasă sau prea apăsătoare.

De fiecare dată când deschid o carte, simt că mă desprind de tot ceea ce mă înconjoară. Problemele, grijile, stresul de la școală, fricile legate de viitor – toate dispar pentru câteva momente. Mă pierd în povești, în personaje care trăiesc cu intensitate, iubesc cu pasiune și luptă cu îndrăzneală. Și uneori, chiar mă regăsesc în ele. În nesiguranțele lor, în dorințele lor, în suferința și în speranța lor.

Lectura mă ajută să înțeleg cine sunt. Prin intermediul cărților, am învățat că nu sunt singură în felul meu de a simți. Am găsit răspunsuri la întrebări pe care nici măcar nu știam că le am. Am învățat să fiu mai empatică, mai atentă la detalii, mai curajoasă în fața propriilor gânduri.

Pentru unii, lectura poate părea o activitate plictisitoare. Dar pentru mine, este una dintre cele mai intime forme de libertate. Este un loc în care pot fi oricine, pot merge oriunde și pot simți totul, fără a fi judecată. Este colțul meu de liniște într-o lume mereu grăbită.

Într-o lume în care e ușor să te pierzi, lectura m-a ajutat să mă regăsesc. Și asta înseamnă, pentru mine, totul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

Importanța acceptării de sine

de Beatrice Onofrei, clasa a X-a B Sursă imagine: www.pinterest.com Adolescența este o perioadă grea, dar foarte importantă: la această vârstă, corpul, dar și mentalitatea noastră intră într-un proces de schimbare. Este un interval de tranziție, în care indivizii încep să își construiască identitatea, să își contureze personalitatea.Această perioadă de tranziție vine și cu greutăți […]

Read More
Miscelanee

Cultura sub controlul ecranelor: cum se schimbă interesele tinerilor în era digitală

de Alexia Oaie, clasa a X-a B Imagine generată cu ChatGPT Elevii și adolescenții petrec tot mai mult timp utilizând telefonul, tableta sau computerul. Accesul la cultură există încă, dar interesul pentru lectură, teatru, muzeu și alte forme culturale tradiționale pare să scadă. Oare trăim o decădere a culturii sau doar o transformare a ei? […]

Read More
Miscelanee

De ce voluntar?

de Daria Neacșu, clasa a IX-a A Sursă imagine: arhiva personală Ne intrebăm adesea ce putem face ca lumea din jur să fie mai bună. Răspunsul, de cele mai multe ori, este simplu: să ne implicăm. A fi voluntar implică o alegere: din proprie inițiativă, oferi din timpul, din energia și din priceperea ta, pentru […]

Read More