Lectura – regăsirea mea

de Andreea Ologu, clasa a XII-a B

Lectura constituie unul dintre cele mai importante aspecte în viața unui adolescent. La această vârstă, individul se află în formare, descoperă ceea ce îi place și ce nu agreează, ceea ce îl definește sau nu. Consider că lectura reprezintă unul dintre modurile favorabile prin intermediul cărora o persoană se poate descoperi.

Pentru mine, lectura nu se reduce la o activitate realizabilă cu scopul umplerii timpului. Este mai mult decât o succesiune de pagini întoarse în tăcere, mai mult decât o simplă cale de evadare. Este eliberare. Este vindecare. Este o formă de a respira atunci când lumea reală pare prea zgomotoasă sau prea apăsătoare.

De fiecare dată când deschid o carte, simt că mă desprind de tot ceea ce mă înconjoară. Problemele, grijile, stresul de la școală, fricile legate de viitor – toate dispar pentru câteva momente. Mă pierd în povești, în personaje care trăiesc cu intensitate, iubesc cu pasiune și luptă cu îndrăzneală. Și uneori, chiar mă regăsesc în ele. În nesiguranțele lor, în dorințele lor, în suferința și în speranța lor.

Lectura mă ajută să înțeleg cine sunt. Prin intermediul cărților, am învățat că nu sunt singură în felul meu de a simți. Am găsit răspunsuri la întrebări pe care nici măcar nu știam că le am. Am învățat să fiu mai empatică, mai atentă la detalii, mai curajoasă în fața propriilor gânduri.

Pentru unii, lectura poate părea o activitate plictisitoare. Dar pentru mine, este una dintre cele mai intime forme de libertate. Este un loc în care pot fi oricine, pot merge oriunde și pot simți totul, fără a fi judecată. Este colțul meu de liniște într-o lume mereu grăbită.

Într-o lume în care e ușor să te pierzi, lectura m-a ajutat să mă regăsesc. Și asta înseamnă, pentru mine, totul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

A fi prezent nu este totul

de Andreea Ologu, clasa a XII-a B Sursă imagine: www.pinterest.com Empatia reprezintă un concept ce poate fi definit și înțeles într-o multitudine de moduri. Însă pentru mine, empatia a devenit, de curând, un stil de viață.  În ultima perioadă a vieții mele, am cunoscut o mulțime de oameni și mi s-a oferit ocazia de a-mi […]

Read More
Miscelanee

Studiul, munca și examenul de bacalaureat: cum am reușit să înfrunt stresul și să găsesc echilibrul

de Andreea Ologu, clasa a XII-a B Imaginea reprezentativă a fost generată cu ChatGPT. Ultimul an de liceu este perceput, de obicei, ca un moment de efervescență, plin de emoții și de visuri privind viitorul. În cazul meu, însă, a fost un amestec de responsabilități, muncă sistematică și momente de stres. Cei din jurul meu […]

Read More
Miscelanee

De la „eu”, la „noi” – drumul către autenticitate

de Ana-Maria Dincă, clasa a IX-a B Imaginea reprezentativa fost generată cu ChatGPT. În era digitală, pericolul egocentrismului a ajuns o problemă globală. Rețelele sociale, nevoia constantă de validare, ridicarea la condițiile impuse de societate și idolatrizarea propriei persoane au ca rezultat lipsa autenticității în rândul adolescenților și lipsa de valori esențiale, cum ar fi […]

Read More