Influența aplicațiilor de socializare

de Bogdan Zamfirescu, clasa a XI-a B

APPLICAȚII DE SOCIALIZARE

Aplicațiile de socializare au devenit deosebit de populare în secolul al XXI-lea, astfel încât au reușit să capteze atenția tuturor persoanelor care folosesc internetul în mod frecvent. Acest fapt se datorează tehnologiei, care s-a dezvoltat rapid, marcând progrese vizibile în zona dispozitivelor electronice.
După ce a fost introdus mecanismul de înregistrare prin intermediul adreselor de e-mail, noile platforme de socializare, precum „Friendster”, din anul 2001, au contribuit la integrarea în mediul digital a oamenilor mai puțin familiarizați cu acesta. Accesarea rețelelor online de bază nu fusese niciodată mai simplă, dar cu siguranță a devenit mult mai facilă ulterior. Primul site de socializare, apărut în anul 1997 și, cunoscut ca „SixDegrees.com”, permitea crearea unor liste de conexiuni și comunicarea prin rețele. Cu toate acestea, succesul platformei nu a fost de durată. Dupa 3 ani de funcționare, a fost inchisă.
Așadar, acum că v-am povestit pe scurt de unde au pornit aceste aplicații, urmează să vedem care este adevăratul lor scop. Cu toții știm că aplicațiile de socializare, conform denumirii lor, au rolul de a facilita socializarea. Cele mai importante scopuri pe care le vizează sunt atât educarea întregii societăți, cât și răspândirea informațiilor, rapid și eficient. Producătorii acestor aplicații doresc a atrage cât mai mulți potențiali clienți și a-i menține captivați pentru cât mai mult timp. Reclamele sunt marea sursă de venit care justifică sustenabilitatea acestor platforme, a căror întreținere este destul de costisitoare luând în considerare alimentarea serverelor care face posibilă funcționarea fluentă a rețelelor. Pot afirma cu certitudine că marile platforme de comunicare intenționează să facă profit, ceea ce și reușesc, altfel nu ar fi rezistat atât de mult.
Merită să recunoaștem că abilitatea de a comunica de la distanță este benefică pentru toți utilizatorii. Este plăcut să ai posibilitatea de a le arăta prietenilor tăi cu ce te ocupi, chiar și în condițiile îndepărtării fizice.Mai trebuie precizat că experiențele pe care le avem în interiorul acestor rețele ne afectează percepția față de anumite lucruri, iar din această cauză s-ar putea să ne influențeze și gândirea sau acțiunile într-o anumită măsură, mai mică sau mai mare. Conținutul media la care avem acces nu trebuie desconsiderat, acesta este informativ și ne poate îmbogăți bagajul de cunoștințe.

Unele dintre cele mai populare aplicații de acest tip, de altfel și foarte relevante în prezent, sunt:

1) Facebook – prima aplicație care a câștigat atenția publicului; permite utilizatorilor să  distribuie poze, videoclipuri, muzică, articole, reflecții, opinii. A fost una dintre primele apărute, datând încă din 2004.

2) Instagram – asemenea Facebook-ului, reprezintă o aplicație de socializare unde oamenii postează poze sau videoclipuri scurte și comunică unii cu alții. În prezent, se bucură de cea mai mare popularitate în rândul tinerilor.

3) TikTok –  o aplicație care a instituit trendul videoclipurilor scurte, care se repetă la nesfârșit; a avut și încă are parte de mult succes. De asemenea, conține o serie de „filtre”, pe scurt, efecte pentru camera de fotografiat.

4) YouTube – cea mai renumită platformă când vine vorba de conținut media în format video; YouTube este aplicația mea favorită, întrucât sunt deja obișnuit cu ea și conținutul regăsit se potrivește gusturilor mele (videoclipuri lungi, bine contextualizate). Totuși, recent a adoptat moda videoclipurilor „short”, pentru o mai mare diversitate. Aceasta nu este exact o aplicație de socializare la fel ca Twitter sau Snapchat, dar merită menționată, pentru ca are o puternică influență asupra mediului online, prin intermediul creatorilor de conținut media, care își comunica opiniile în format video.

5) Snapchat – o aplicație care susține exprimarea liberă a utilizatorilor, promovează distracția împreună cu ceilalți, are metode de a te ține captiv, precum așa zisul „scor”, reprezentând activitatea din respectiva aplicație; majoritatea încearcă să aibă un scor cât mai mare.

6) Reddit – site pe care oamenii de pretutindeni împărtășesc povești, de obicei anonime, sau discută pe diverse subiecte pe care le au în comun.

7) Twitter – rețea de socializare unde, în general, se fac anunțuri din partea unor mari companii. De asemenea, este considerată una dintre cele mai controversate, întrucât aici iau amploare numeroase dezbateri.

8) Pinterest – aplicație de socializare foarte similară cu Instagramul; diferența dintre acestea constă în faptul că Instagram vizează împărtășirea conținutului, în timp ce aplicația Pinterest este concepută pentru descoperirea acestuia. Pinterest este unul dintre cele mai bune locuri pentru căutat poze online.

La fel ca acestea 8, există multe altele cu numeroși utilizatori activi. Aș fi menționat si Whatsapp sau Discord (pe care il folosesc mult mai des), dar nu reflectă nici premisele standard ale rețelelor de socializare ca Facebook, Instagram și Twitter, nici modelul clasic de aplicație dedicată conținutului media, precum YouTube.
Nu am prea multă experiență cu majoritatea aplicațiilor sus-menționate. Pe unele le-am folosit pentru scurt timp, iar pe altele, deloc. Totuși, în timp ce le-am utilizat, mi-am format o idee generală despre rolul lor și am învățat că folosirea cu moderație a acestora generează numai avantaje.

„Rețelele sociale se referă la sociologie și psihologie, mai mult decât la tehnologie.”

Brian Solis

Echilibrul în folosirea lor este absolut necesar, deoarece acestea provoacă dependență, la fel ca jocurile video. Pentru mai multe detalii despre jocuri video, apăsați aici!

Sfârșit

Zamfirescu Bogdan Andrei

Administrator al platformei "revista.lefo.ro" - Activ la datorie ;)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

Misiunea eșecului în cariera de elev

de Daria Nastasă, clasa a XI-a B Fotografiile din acest articol au fost realizate de Ana-Maria Chiriac, clasa a XI-a B. „Eșecul este foarte important. Vorbim despre succes tot timpul. Reziliența la eșec sau transformarea eșecului într-o oportunitate este cea care duce la succes. Am cunoscut persoane care nu vor să încerce, de teama de […]

Read More
Miscelanee

Alegerile parlamentare și prezidențiale din 1990: un nou început

de Cristian Păun, clasa a XI-a A Imaginea reprezentativă: „Întoarcerea la Europa a țărilor fost comuniste”, desen de Fritz Behrendt pentru revista Frankfurter Allgemeine Zeitung Sursă imagine: https://www.reddit.com/r/PropagandaPosters/comments/172u3wy/the_return_of_the_eastern_bloc_countries_to/ Este o frumoasă zi de mai, te trezești datorită unei raze de soare care ți-a pătruns prin fereastră, având grijă să nu pui prea multă presiune asupra […]

Read More
Miscelanee

Reflecții asupra uneia dintre direcțiile politicii britanice a ultimelor decenii

de Cristian Păun, clasa a XI-a A Sursa imagine: https://freebiesupply.com/logos/labour-party-logo/ Înainte de a porni în această călătorie prin politica britanică, vreau să clarific termenul de „Militant”.„Militant” a fost o facțiune din cadrul Partidului Laburist, care a susținut troțkismul, o formă de comunism. Ceea ce a diferențiat-o de multe alte astfel de organizații comuniste din Marea […]

Read More