Fenomenul „burnout” în rândul elevilor – o problemă reală

de Anamaria Graur, clasa a XI-a B

Simțiți că nu mai puteți? Că orice zi este din ce în ce mai extenuantă și că de abia duceți lucrurile la capăt? Ori poate nu le duceți deloc? Ei bine, burnout-ul este de vină.

Burnout-ul este o afecțiune complexă și foarte serioasă, ce nu trebuie ignorată. Aceasta este asociată cu epuizarea mintală, fizică și emoțională, ca urmare a stresului excesiv acumulat pe termen lung.

Sunt sigură că mulți dintre voi au experimentat această stare de epuizare și s-au întrebat ce pot face în legătură cu asta. În primul rând, trebuie să fiți atenți la semnele pe care le primiți de la mintea și corpul vostru. Doar câteva dintre semnele pe care le receptați înainte de a atinge apogeul acestei stări neplăcute sunt: dificultate de concentrare, oboseală permanentă, sensibilitate, retragere în sine, dureri de cap, de stomac, tendința de a consuma alcool și droguri.

Este important de știut că acest fenomen poate duce, de asemenea, și la depresie, deoarece scade stima de sine, deteriorează productivitatea, accentuează lipsa de apreciere din partea celorlalți și înșiruirea efectelor negative ar putea continua. De aceea, trebuie ținut sub control, pentru a nu degenera.

Ce să faceți în legătură cu asta?

Pentru a putea gestiona această problemă, trebuie să vă confruntați cu sursa acesteia. Vă puteți seta anumite limite, astfel încât să evitați suprasolicitarea. De asemenea, trebuie să prioritizați nu numai școala, ci și celelalte activități cotidiene. Sportul, odihna, cititul și ocupațiile pe care voi le găsiți relaxante pot reprezenta un mod plăcut prin care să diminuați efectele resimțite.

Desigur, aceste sfaturi nu sunt mereu rezolvarea. Așa că este foarte important, în cazul în care simțiți că lucrurile vă scapă de sub control, să nu ezitați să consultați un psiholog. Câteodată, singuri nu puteți rezolva problema și nu este indicat să o ignorați. Apelați cu încredere la psihologul școlii sau la orice alt psiholog, tratați problema cu seriozitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

Misiunea eșecului în cariera de elev

de Daria Nastasă, clasa a XI-a B Fotografiile din acest articol au fost realizate de Ana-Maria Chiriac, clasa a XI-a B. „Eșecul este foarte important. Vorbim despre succes tot timpul. Reziliența la eșec sau transformarea eșecului într-o oportunitate este cea care duce la succes. Am cunoscut persoane care nu vor să încerce, de teama de […]

Read More
Miscelanee

Alegerile parlamentare și prezidențiale din 1990: un nou început

de Cristian Păun, clasa a XI-a A Imaginea reprezentativă: „Întoarcerea la Europa a țărilor fost comuniste”, desen de Fritz Behrendt pentru revista Frankfurter Allgemeine Zeitung Sursă imagine: https://www.reddit.com/r/PropagandaPosters/comments/172u3wy/the_return_of_the_eastern_bloc_countries_to/ Este o frumoasă zi de mai, te trezești datorită unei raze de soare care ți-a pătruns prin fereastră, având grijă să nu pui prea multă presiune asupra […]

Read More
Miscelanee

Reflecții asupra uneia dintre direcțiile politicii britanice a ultimelor decenii

de Cristian Păun, clasa a XI-a A Sursa imagine: https://freebiesupply.com/logos/labour-party-logo/ Înainte de a porni în această călătorie prin politica britanică, vreau să clarific termenul de „Militant”.„Militant” a fost o facțiune din cadrul Partidului Laburist, care a susținut troțkismul, o formă de comunism. Ceea ce a diferențiat-o de multe alte astfel de organizații comuniste din Marea […]

Read More