-
Despre esențialitatea autorilor contemporani în programa școlară
Sau despre cum baza de ciment turnată de clasicii literaturii va crăpa de Maria-Irina Giurgiu, clasa a X-a B Ce ar însemna, realmente, diversitatea operelor promovate în cadrul celor 11 ani obligatorii de școală? Opusul diversității este discriminarea. Aceasta, prin existența sa în orice arie culturală sau socială, duce la simplitate, adică la dominarea unui…
-
Fenomenul „burnout” în rândul elevilor – o problemă reală
de Anamaria Graur, clasa a XI-a B Simțiți că nu mai puteți? Că orice zi este din ce în ce mai extenuantă și că de abia duceți lucrurile la capăt? Ori poate nu le duceți deloc? Ei bine, burnout-ul este de vină. Burnout-ul este o afecțiune complexă și foarte serioasă, ce nu trebuie ignorată. Aceasta…
-
Poezii, I
de Maria-Irina Giurgiu, clasa a X-a B Acvariul vecinei abandonate O iederă uscată-mbracă peretele vecinei. Când am intrat, acvariul ei de pești lipsea. I-am cerut împrumut o carte, m-a tras după ea în labirint. Singurătatea casei ei e scobitura lingurii de argint. Copiii n-o mai vizitează, de soțul ei nu știu nimic, în dormitorul ei…
-
Mai mult decât o competiție – Olimpiada Națională de Limba și Literatura Română
de Antonia Mîndru, clasa a X-a B Calificarea la etapa națională a Olimpiadei de Limba și Literatura Română (OLLR) nu a constituit, pentru mine, numai o realizare. A însemnat ocazia de a lua contact cu persoane noi și de a concura cu elita țării. Alături de colegele din lotul județean, Negrișan Ioana-Bianca, Scîrtocea Bianca-Ioana, și…
-
„Vanessa mea cea întunecată”, fascinanta carte a lui Kate Elizabeth Russell
de Maria Laită, clasa a XI-a B Anul 2000. Vanessa Wye, o tânără în vârstă de cincisprezece ani, cu o minte sclipitoare, devine victima profesorului său de engleza, Jacob Strane. În ochii adolescentei, totul pare un joc inocent, naivitatea sa ajunge la cote maxime, iar experiențele traumatice pe care le trăiește iau forma unor „povești de…