Fenomenul „burnout” în rândul elevilor – o problemă reală

de Anamaria Graur, clasa a XI-a B

Simțiți că nu mai puteți? Că orice zi este din ce în ce mai extenuantă și că de abia duceți lucrurile la capăt? Ori poate nu le duceți deloc? Ei bine, burnout-ul este de vină.

Burnout-ul este o afecțiune complexă și foarte serioasă, ce nu trebuie ignorată. Aceasta este asociată cu epuizarea mintală, fizică și emoțională, ca urmare a stresului excesiv acumulat pe termen lung.

Sunt sigură că mulți dintre voi au experimentat această stare de epuizare și s-au întrebat ce pot face în legătură cu asta. În primul rând, trebuie să fiți atenți la semnele pe care le primiți de la mintea și corpul vostru. Doar câteva dintre semnele pe care le receptați înainte de a atinge apogeul acestei stări neplăcute sunt: dificultate de concentrare, oboseală permanentă, sensibilitate, retragere în sine, dureri de cap, de stomac, tendința de a consuma alcool și droguri.

Este important de știut că acest fenomen poate duce, de asemenea, și la depresie, deoarece scade stima de sine, deteriorează productivitatea, accentuează lipsa de apreciere din partea celorlalți și înșiruirea efectelor negative ar putea continua. De aceea, trebuie ținut sub control, pentru a nu degenera.

Ce să faceți în legătură cu asta?

Pentru a putea gestiona această problemă, trebuie să vă confruntați cu sursa acesteia. Vă puteți seta anumite limite, astfel încât să evitați suprasolicitarea. De asemenea, trebuie să prioritizați nu numai școala, ci și celelalte activități cotidiene. Sportul, odihna, cititul și ocupațiile pe care voi le găsiți relaxante pot reprezenta un mod plăcut prin care să diminuați efectele resimțite.

Desigur, aceste sfaturi nu sunt mereu rezolvarea. Așa că este foarte important, în cazul în care simțiți că lucrurile vă scapă de sub control, să nu ezitați să consultați un psiholog. Câteodată, singuri nu puteți rezolva problema și nu este indicat să o ignorați. Apelați cu încredere la psihologul școlii sau la orice alt psiholog, tratați problema cu seriozitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

Nevoia de a fi văzuți: adolescența ca un strigăt

de Alexia Oaie, clasa a X-a B Imagine creată cu ChatGPT Există, în fiecare adolescent, un fel de nelinişte interioară, o mișcare abia simțită, ca o bătaie discretă în geamul lumii. Nu cerem neapărat atenție, dar tânjim după ceva mai profund: confirmarea că existăm cu adevărat în ochii cuiva. Trăim într-o generație în care suntem […]

Read More
Miscelanee

Zilele friguroase aduc căldură în suflet 

de Ilinca Constantin, clasa a IX-a B Imagine creată cu ChatGPT Odată ce frigul începe să se instaleze, parcă toată lumea intră într-un alt ritm. Diminețile ne întâmpină cu aburi de la respirație, geamurile reflectă contrastul dintre exteriorul rece și interioarele confortabile, iar fularele devin parte din uniforma zilnică. La prima vedere, pare că iarna […]

Read More
Miscelanee

Dragostea eminesciană versus dragostea modernă

de Sofia Tănase, clasa a IX-a A Sursă imagine: www.pinterest.com Dragostea este unul dintre acele sentimente care însoțesc omul din cele mai vechi timpuri, totuși, felul în care este trăită și înțeleasă se schimbă odată cu evoluția pe care o înegistrează comunitățile umane. Analizând iubirea în viziunea lui Mihai Eminescu și modul în care sentimentul […]

Read More