Fenomenul „burnout” în rândul elevilor – o problemă reală

de Anamaria Graur, clasa a XI-a B

Simțiți că nu mai puteți? Că orice zi este din ce în ce mai extenuantă și că de abia duceți lucrurile la capăt? Ori poate nu le duceți deloc? Ei bine, burnout-ul este de vină.

Burnout-ul este o afecțiune complexă și foarte serioasă, ce nu trebuie ignorată. Aceasta este asociată cu epuizarea mintală, fizică și emoțională, ca urmare a stresului excesiv acumulat pe termen lung.

Sunt sigură că mulți dintre voi au experimentat această stare de epuizare și s-au întrebat ce pot face în legătură cu asta. În primul rând, trebuie să fiți atenți la semnele pe care le primiți de la mintea și corpul vostru. Doar câteva dintre semnele pe care le receptați înainte de a atinge apogeul acestei stări neplăcute sunt: dificultate de concentrare, oboseală permanentă, sensibilitate, retragere în sine, dureri de cap, de stomac, tendința de a consuma alcool și droguri.

Este important de știut că acest fenomen poate duce, de asemenea, și la depresie, deoarece scade stima de sine, deteriorează productivitatea, accentuează lipsa de apreciere din partea celorlalți și înșiruirea efectelor negative ar putea continua. De aceea, trebuie ținut sub control, pentru a nu degenera.

Ce să faceți în legătură cu asta?

Pentru a putea gestiona această problemă, trebuie să vă confruntați cu sursa acesteia. Vă puteți seta anumite limite, astfel încât să evitați suprasolicitarea. De asemenea, trebuie să prioritizați nu numai școala, ci și celelalte activități cotidiene. Sportul, odihna, cititul și ocupațiile pe care voi le găsiți relaxante pot reprezenta un mod plăcut prin care să diminuați efectele resimțite.

Desigur, aceste sfaturi nu sunt mereu rezolvarea. Așa că este foarte important, în cazul în care simțiți că lucrurile vă scapă de sub control, să nu ezitați să consultați un psiholog. Câteodată, singuri nu puteți rezolva problema și nu este indicat să o ignorați. Apelați cu încredere la psihologul școlii sau la orice alt psiholog, tratați problema cu seriozitate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Miscelanee

Cultura sub controlul ecranelor: cum se schimbă interesele tinerilor în era digitală

de Alexia Oaie, clasa a X-a B Imagine generată cu ChatGPT Elevii și adolescenții petrec tot mai mult timp utilizând telefonul, tableta sau computerul. Accesul la cultură există încă, dar interesul pentru lectură, teatru, muzeu și alte forme culturale tradiționale pare să scadă. Oare trăim o decădere a culturii sau doar o transformare a ei? […]

Read More
Miscelanee

De ce voluntar?

de Daria Neacșu, clasa a IX-a A Sursă imagine: arhiva personală Ne intrebăm adesea ce putem face ca lumea din jur să fie mai bună. Răspunsul, de cele mai multe ori, este simplu: să ne implicăm. A fi voluntar implică o alegere: din proprie inițiativă, oferi din timpul, din energia și din priceperea ta, pentru […]

Read More
Miscelanee

Cum influențează notele încrederea în sine?

de Sofia Tănase, clasa a IX-a A Sursă imagine: www.pinterest.com Pentru majoritatea elevilor, notele par a fi totul: definesc succesul, percepția profesorilor despre ei, a părinților și chiar a colegilor. Dar, dincolo de cifre, notele au un impact mai profund, acel impact asupra încrederii în sine. Sunt zile în care notele par să hotărască totul […]

Read More