Portret de voluntar

de Ana-Maria Chiriac, clasa a X-a B

În principal, oamenii care fac voluntariat sunt preocupați de semenii lor, sunt oameni care doresc să împartă câte puțin din timpul lor liber, cu ceilalți. Însă nu doar acestea sunt motivațiile din spatele pasiunii pentru voluntariat. Ca să le aflăm, stăm de vorbă cu Enache Gabriel,  adolescent-voluntar în cadrul ISU Tuzla și totodată elev în clasa a XI-a C, la Liceul Teoretic „Carmen Sylva”, Eforie.

A.M.C: Cum ai luat decizia de a deveni voluntar și în ce constă, concret, activitatea ta de voluntariat la ISU?

E.G.: Încă de mic, eram pasionat de tot ce tine de pompieri și de situațiile de urgență. Astfel că, imediat ce am putut deveni voluntar, nu am ezitat. Activitatea mea de voluntariat constă în participarea la intervenții, indiferent de natura acestora (stingere, descarcerare, salvat animale, SMURD).

A.M.C: De ce consideri oportună pentru tine practicarea voluntariatului în cadrul ISU?

E.G: Practicarea voluntariatului mă va ajuta pe viitor, în cariera mea de pompier. Acumulând experiență încă de acum, voi deveni mai eficient în rezolvarea cazurilor.

 A.M.C: Ce ai învățat până în prezent din această experiență?

E.G: Până acum, am învățat toate mijloacele prin care aș putea să salvez o persoană aflată în pericol, începând de la echipamentul de pe autospeciale, până la tehnici de prim ajutor. 

A.M.C: Clar, există riscuri mari într-o astfel de profesie. În ce măsură intervențiile la care participi îți pun viața în pericol?

E.G: Toți salvatorii respectă principiul „siguranța salvatorului este pe primul loc”.  În cadrul misiunilor de salvare, facem tot ceea ce putem, dar fără a ne risca și viața. Suntem predispuși anumitor vătămări, pentru că, desigur, persoana în cauză trebuie salvată.

A.M.C: Cine te susține cel mai mult din familie în acțiunile tale de voluntar ISU și în ce constă această susținere?

E.G: În parcursul meu de voluntar, mă susțin atât întreaga familie, colegii mei pompieri, cât și prietenii. În orice caz, consider că acest drum este menirea mea și nu o fac pentru a fi susținut neapărat.

A.M.C: Îți mulțumesc pentru timpul acordat și-ți urez succes în tot ce-ți propui să faci mai departe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Interviuri

Totul despre adolescență – partea a doua

de Ana-Maria Chiriac, clasa a XI-a B Înainte de a trece la întrebări, vă propun să ne familiarizăm cu o scurtă clasificare a acestor generații. Astfel, vom putea înțelege mai bine contextul. Vom explora schimbările înregistrate de-a lungul timpului, evoluția adolescenței în funcție de aceste generații. Începem cu generația Baby Boomer, apoi vom trece la […]

Read More
Interviuri

Totul despre adolescență – partea I

de Ana-Maria Chiriac, clasa a X-a B Este știut faptul că adolescența reprezintă perioada care face trecerea de la stadiul de copil, la cel de adult, o etapă în care individul uman se dezvoltă nu doar fizic, ci și emoțional. Subiectul „adolescență” a creat numeroase controverse în rândul psihopedagogilor, unii considerând-o perioada „vârstei de aur”, […]

Read More
Interviuri

De vorbă cu „un profesor care SCRIE”

de Antonia Mîndru, clasa a XI-a B „Spunea cronicarul că ‹‹nu este alta mai de folos zăbavă decât cetitul cărților››. Deviza aceasta este valabilă pentru orice individ, pentru orice trăitor.” L-am întâlnit într-o sală a bibliotecii, înconjurat de școlari, cum, de altfel, se și cade unui dascăl. – Domnul scriitor…? – Nu. Un profesor care […]

Read More